De verse gids met alles over Splatoon
Vorm een team en schiet je met inkt een weg naar de overwinning in Splatoon 3, dat nu verkrijgbaar is voor de Nintendo Switch! Als je een kersverse speler bent en nog niet weet wat Grondoorlogen of Spetterraketten zijn, dat is dit dé gids voor jou!
Bekijk deze samenvattende video om meer te ontdekken over de wereld van Splatoon!
In Splatoon speel je als Inkling (of Octoling, als je daarvoor kiest). Deze unieke wezens kunnen wisselen tussen twee vormen wanneer ze maar willen! In de mensachtige vorm kunnen Inklings allerlei wapens gebruiken om de grond vol te schieten met inkt. Vervolgens veranderen ze in een inktvis om razendsnel door die inkt te zwemmen – zelfs tegen muren op!
Kortom, Inklings maken er graag een (inkt)potje van. Daarom zijn ze zo dol op Grondoorlogen!
Heel simpel: welk wapen je maar wilt! Er zijn allerlei typen wapens beschikbaar, dus het komt er helemaal op neer hoe jij graag wilt spelen. Rollers en morsers zijn erg goed geschikt om in korte tijd veel grond onder te kladden, terwijl je met spetters of dubbelknallers tegenstanders van dichtbij kunt onderschieten. De beste tip die we je hier kunnen geven is om in de lobby naar de schietbaan te gaan. Daar kun je allerlei wapens uitproberen en ontdekken welke het beste bij je passen!
Inklings zien er op en naast het slagveld graag tiptop uit, maar kleding heeft naast het visuele aspect ook andere functies. Elk kledingstuk heeft een bepaalde vaardigheid die je prestaties op verschillende manieren kan verbeteren. Denk bijvoorbeeld aan het verhogen van je bewegingssnelheid of het efficiënter maken van je inktverbruik. Deze vaardigheden kunnen je een belangrijk voordeel opleveren in cruciale momenten, dus zoek naar de juiste balans tussen het visuele en het functionele aspect van kleding!
Er zijn in Splatsville een hoop boetiekjes te vinden waar je nieuwe kleding kunt kopen!