Dragon Quest: The Chapters of the Chosen
Dragon Quest: The Chapters of the Chosen is a feature-packed remake of one of the best-selling adventure games ever made. Now, for the first time in Europe, you can experience this timeless classic only on Nintendo DS.
As game designer and scenario writer, Dragon Quest creator Yuji Horii weaves a captivating narrative set in a vibrant fantasy world. Spanning five distinct chapters, focusing on the stories of a disparate band of heroes, players will traverse land, sea and sky on an epic quest to defeat a great evil.
Along the way, players will meet and befriend a colourful cast of characters designed by world-famous comic book artist Akira Toriyama (creator of the Dragon Ball series).
Completing the line-up of world-class creative talent, renowned composer and conductor Koichi Sugiyama contributes an unforgettable musical score that perfectly captures the mood of Dragon Quest, immersing you wholly in its unique world.
As an added bonus to the reincarnation of the game, Dragon Quest: The Chapters of the Chosen lets players use the wireless capabilities of the DS to welcome pioneers met in the real world into your very own frontier town, transforming your sleepy settlement into a buzzing metropolis.