Harvest Moon: Magical Melody
Moving out to the country means moving on to the simple life, right? Hardly. To be a successful farmer or rancher, it’s going to take hard work, good weather, a lot of love from your dog and a little luck!
Of course, you could build your farm or ranch at your own pace: plant a crop or tree here, chop some wood there. But there are some other folks counting on you – the Harvest Sprites. Their Harvest Goddess turned to stone, and the Sprites need you to earn and find 100 Harvest Notes as you settle into your new life in Flower Bud Village. Once the notes are collected the Magical Melody will be completed and the Goddess will return.
On top of all this, the village is full of farmer’s wives-in-waiting. Farm life, ranch life, social life: It’s a wonderful life in Harvest Moon: Magical Melody!
Not everyone opens their arms widely to embrace your arrival. Your main rival, Jamie, has established quite a farm. Jamie also competes against you at all the town events and is determined to be the big shot of the village. Watch your back!
Have you moved into some dreamland or is it simply a farmer’s paradise? You’ll find a disproportionately high number of hard-working, eligible bachelorettes waiting for you to woo them. They aren’t push-overs by any means, but you never know what kind of affection they might show you if you do something as simple as giving them a flower.
His Ranch Plan brought you to the village in the first place. The mayor is the master of ceremonies at the town’s many festivals and can give you a word of advice or two when you need it.
These little guys are invisible to most people, but not to you or Jamie. They live on the outskirts of town, and once you collect enough Musical Notes, you can enter the Sprites’ world.
You can plant all kinds of different crops and trees on your property, but you’ll have to prepare the land first. With your scythe, you can slash away weeds with a simple swipe of the Wii Remote. To till that cleared spot, grab the hoe out of your rucksack and move the Wii Remote downward as if you’re digging into the ground. When it’s not raining, you’ll also have to water your crops. With your watering can in hand, you’ll move the Wii Remote forward like you were watering a houseplant.
While your crops are growing, grab your sledgehammer and head to the mine. In the mine, you can smash a rock and, hopefully, it will yield a precious metal. When standing next to a rock and with the hammer in your hand, you’ll lift the Wii Remote up and then bring it down to smash a rock.
Farming and mining are hard work. You’ll need to eat something of substance to keep your energy up. The river that runs through the village is full of fish, waiting to take your bait. With your fishing rod in hand, you’ll flick the Wii Remote forward to cast your line. When the fish is on the hook, snap the Wii Remote upward to try to snag the fish.
As you walk around the village, you’ll discover plenty of items to eat, sell, give away or just take for your own. If you come across branches, grab your axe to turn them into useable lumber. Take the Wii Remote and move it up and then down when facing the branch to chop it. With other items, you can simply press the A Button to pick them up and the B Button to store them in your rucksack.