Shaun White Snowboarding: Road Trip
Shaun White Snowboarding: Road Trip for Wii takes the action-sports genre to new heights! Plant your feet on the Wii Balance Board to feel the thrill of slicing through the snow in your own living room, or take control with the Wii Remote and Nunchuk for an equally intuitive boarding experience. Whether you’re coasting down beginner slopes or carving through uncharted territory off piste, Shaun White Snowboarding lets you live the life of a globe-trotting snowboarder both on, and off, the mountains.
Developed in close collaboration with Olympic Gold Medalist Shaun White, the game casts you in the role of a boarder trying to catch up with the man himself as you visit the best snowboarding spots on the globe. As you go, you’ll take part in thrilling races, half-pipe competitions and free-riding as you try to establish yourself as a world-renowned athlete.
As you’ll soon discover, it pays to have friends by your side in the world of snowboarding. Whilst touring the planet you’ll assemble a crew of buddies that are always on hand to help you out - offering you unique abilities to improve your riding, keeping you grounded with friendly pranks and filming all the antics along the way. They might even dare you to take part in all-or-nothing events like rail jams and big air competitions.
And if you want to share the slopes with your real-world friends, Shaun White Snowboarding: Road Trip lets you join up to three other players for cooperative and competitive snowboarding challenges.