Sonic Riders: Zero Gravity
Gravity? Who needs it! Not Sonic and his buddies. With air boards under their feet, these speed freaks gear up for the finish line – and glory – in Sonic Riders: Zero Gravity. This fast-paced sequel to the Nintendo GameCube original racing game takes Sonic to never before seen worlds and gives him and his rivals all-new, gravity-controlling moves.
With futuristically inspired tracks, Sonic Riders: Zero Gravity takes the Sonic team into space, where they push the limits of speed. The move to space not only brings new tracks but also heart-stopping racing action, enhanced by high-intensity speed boosts.
You’ll use the motion-sensing capabilities of the Wii Remote to navigate each track. As you tilt the Wii Remote, your character moves side-to-side along the track. Going at such fast speeds, you’ll have to make sure you don’t over-tilt, causing your racer to lose speed by banging into the track’s guard rails.
By performing jumps and special tricks you’ll start racking up Gravity Points, which can be used to pull off some gravity-defying moves. Gravity Control changes the gravity on the track, letting you turn walls into racing surfaces, while Gravity Dive hurtles all sorts of objects into the air which you can then use to grind on. With Gravity Drift you can even temporarily stop time to reposition yourself before you blast off again in the perfect racing line.
Sonic’s world is once again littered with rings that can be collected to power up your board during a race. Gain speed boosts or even extra skills and discover shortcuts that will send the competition packing.
The game also features three different multiplayer modes, allowing up to four friends to go head to head in Free Race, World Grand Prix or Survival Mode. Pick your favourite character, grab your gear and hit the tracks – it’s going to be a wild ride!