Contact and Website Privacy Policy
Nintendo is the controller within the meaning of the General Data Protection Regulation (Regulation (EU) 2016/679 of the European Parliament and of the Council of 27 April 2016 – “GDPR”).
Data Processing
Nintendo respects the privacy rights of its online visitors and recognises the importance of protecting their personal data. Certain information is transmitted to Nintendo’s servers by the internet browser of each online visitor when they access the website, including the date and time of access, names of requested files, the referral-webpage, the status (e.g. transaction completed), the internet browser and operation system used, the IP address of the device and the size of transmitted data.
1.1 Nintendo uses this information in order to set up the connection of your device with Nintendo services and to enable you to use the website. If you are located in a country of the European Union, the legal basis for this processing is the provision of the service you have requested (Art. 6 para. 1 (b) GDPR).
1.2 The information is further stored in connection logs for the purpose of ensuring the security and proper functioning of the website.
If you are located in a country of the European Union, the legal basis for this processing is Art. 6 para. 1 (f) GDPR. The legitimate interest Nintendo pursues is the protection of Nintendo systems. If you are located in a country of the European Union, you have the right to object, on grounds relating to your particular situation, at any time to such processing. To exercise this right you may at any time contact Nintendo as provided for in Section 7 of this Privacy Policy.
1.3 Nintendo may also use the information for statistical purposes in an anonymised form.
If you are located in a country of the European Union, the legal basis for using Google Analytics and for analysing usage of the website is Art. 6 para. 1 (f) GDPR. The legitimate interest Nintendo pursues is the improvement and optimisation of the website for the benefit of the website visitors.
User Communications
When you send an email or other communication to Nintendo, Nintendo use those communications in order to process your inquiries and respond to your requests.
Who Has Access to Your Information
If Nintendo shares your information with Nintendo Australia Pty Limited appropriate safeguards for an adequate level of data protection are provided for by standard data protection clauses that have been adopted by the European Commission and that have been entered into between Nintendo and Nintendo Australia Pty Limited.
If you are located within the European Union, the legal basis for Nintendo sharing your information with other entities of the Nintendo group is Art. 6 para. 1 (f) GDPR. Nintendo has a legitimate interest in sharing your information for internal administrative purposes, in particular to offer the website services and to deal with any inquiries in an efficient and high-quality manner.
If you are located within the European Union, you have the right to object, on grounds relating to your particular situation, at any time to such sharing. To exercise this right you may at any time contact Nintendo as provided in Section 7 of this Privacy Policy.