If you’re looking to entertain your friends with a clever logic-based puzzle on Nintendo DS, check out our top Picross 3D tips for creating your own puzzles!
At the game’s official website you will now not only find a wealth of information on the addictive puzzling pleasures offered by Picross 3D – from simple explanations on what the game is all about to do-it-yourself demos to try your hand at – but also an all-new section featuring tips on getting creative with the game.
Click here to visit the Picross 3D website’s section with tips for creating your own puzzle, where you’ll find an extensive Beginner’s Course and Advanced Lesson that will help you put the shapes of your imagination into the game.
If you fancy submitting one of your creations for this month’s themed Picross 3D contest, note that your entry must be submitted before 23 April rather than the previously communicated closing date of 30 April. This month’s theme is “Europe” so check out our tips and give it a go!