REACH Article 33 substance information
Components and materials used in the manufacture of Nintendo products are sourced from various 3rd party suppliers. Pursuant to Article 33 of Regulation (EC) No 1907/2006 of the European Parliament and of the Council of 18 December 2006 concerning the Registration, Evaluation, Authorisation and Restriction of Chemicals (REACH), Nintendo is providing the following information obtained from its suppliers to allow for the safe use of its products.
— All product components listed in the table are internal parts. There is no intended release of any of the noted substances under normal conditions of use.
— Parts containing lead and lead compounds are subject to the exemptions outlined in Directive 2011/65/EU (RoHS) Annex III.