LostWinds: Winter of the Melodias
When the WiiWare service launched in May 2008, one little adventure shined more brightly than any other, captivating players with its ingenious use of Wii Remote controls. The serenity of the game world and its beautiful atmosphere caused players to immerse themselves in the adventures of Toku and Wind Spirit Enril as they set out in search of Enril's lost powers. When the game was over, players were craving more - but then everything around LostWinds went a little silent and they were left to wonder if the LostWinds had lain down forever...
Now the wait is over as Toku and Enril are set to return with more tricks in their bag, an adventure grander in scope and with much more at stake – not to mention an even more gorgeous and detailed world to discover. Welcome to LostWinds: Winter of the Melodias.
Little time has passed since the events which unfolded between Toku, Enril, Deo and Magmok in “LostWinds”.
The famous explorer Notéa's sudden return from an expedition brings with it saddening news. Whilst searching for the ruins of the Melodia City, Toku's mother Magdi has mysteriously disappeared. The only clues to her whereabouts lie within the tattered remains of her treasured journal.
As repayment for saving his life, the ancient Guardian Magmok pledges his assistance to Toku and Enril as they head up into the mountains in search of Magdi.
Toku and Enril arrive at Summerfalls Village, a picturesque location that has been beset by an eternal winter. Even more worryingly, its people now live in fear of ferocious monsters who hide in the snow.
Fearing the worst, and with the chilling cold taking its toll, Toku and Enril seek the help of Sonté the Spirit of Seasons. Sonté's season-changing powers will provide the key to unravelling the plight of Summerfalls, and unearth an ancient curse that haunts the Melodia City.
As events continue to take unexpected turns Toku and Enril venture onward. Wielding their new powers with care in the face of potentially fatal dilemmas, Toku and Enril are plunged into a race against time to save not only the life of Toku's mother but also the future of Mistralis...
There’s a cherry blossom tree right outside the offices of Frontier Developments Ltd., the Cambridge-based game development studio whose creative environment nurtured an idea borne from the wind rustling through its leaves. That idea was LostWinds, released to critical acclaim on WiiWare in 2008, blowing a fresh wind into the platform genre with a little help from a Wii Remote.
Inside the office, we’re meeting with some of the key people behind LostWinds and its sequel deep into development, LostWinds: Winter of the Melodias, for a sneak peek at the follow-up to their original WiiWare offering.