X-Morph: Defense Last Bastion
Deze add-on bevat een minicampagne waarin spelers naar de meest afgelegen locaties in de wereld terechtkomen. De events vinden plaats op 4 eilanden, elk met unieke kenmerken. Hak enorme baobab-bomen om in Madagaskar, slalom tussen de Moai op Paaseiland, geef de omgeving een andere vorm in zonnige Indonesië en probeer niet te smelten in de lavarivieren op IJsland. 4 nieuwe soorten vijanden completeren pakket, waardoor X-Morph: Defense de finale krijgt die het verdient.