Na een verschrikkelijk incident werd je in complete stilte en absolute eenzaamheid achtergelaten in een baan om je planeet. Er is niemand om je te helpen, en je moet overleven en uitvinden wat zo'n incident heeft veroorzaakt. Je hebt alleen jij en jij, en je kunt alleen op jezelf vertrouwen.
Crafting - je kunt nuttige dingen voor je maken van de gedolven en gevonden grondstoffen.