FIFA 12
Ieder goed voetbalteam heeft een drijvende kracht, een twaalfde man die de ploeg naar de overwinning schreeuwt. In EA SPORTS FIFA 12 voor Wii keert de populaire voetbalserie terug om je nog eens in staat te stellen om die drijvende kracht te vormen en het lot van je favoriete voetballers in eigen hand te nemen!
In dit nieuwste deel van de FIFA-serie stap je het veld of de straat op in speltypes die je alleen op de Wii zult vinden. Als je traditioneel bent ingesteld, kun je wedstrijden spelen tussen teams van elk elf spelers. Daarbij heb je de keuze uit meer dan 500 gelicenseerde teams met correcte spelersnamen en authentieke tenues. Maar als je vindt dat je imposante voetenwerk het beste tot zijn recht komt op straat, kun je geïmproviseerde potjes spelen met 's werelds grootste voetbalsterren in wedstrijden van vijf tegen vijf.
Met de introductie van FIFA City brengt FIFA 12 voor Wii de voetbalactie dit jaar naar nieuwe lokaties. Dit innovatieve concept spreekt tot de verbeelding van iedere voetbalfan. Terwijl je de vele speltypes speelt, verdien je beloningen voor allerlei zaken, zoals het scoren van het winnende doelpunt in de allerlaatste minuut en het inlijven van een sterspeler voor je team. Alle beloningen die je verdient (en daar zijn er meer dan honderd van) helpen je een stad te bouwen die zijn eigen voetbalcultuur ontwikkelt. Speel gebouwen en infrastructuur vrij om je stad te ontwikkelen, en verdien nieuwe spelers en tenues om een lokaal droomteam te vormen. Naarmate je stad groeit en de ploeg sterker wordt, krijg je toegang tot nieuwe toernooien waarin je het op straat en in stadions opneemt tegen de teams van rivaliserende steden. Lukt het jou om een stadsteam te vormen dat de felbegeerde Intercity Cup in de wacht kan slepen?
In FIFA 12 keert ook het speltype Manager terug, al biedt deze spelstand nu wel meer diepgang dan ooit. Verhandel spelers op de transfermarkt, train je team en houd toezicht op de ontwikkeling van faciliteiten om de reputatie van je club te verbeteren, terwijl je de tactieken minutieus afstelt om de tegenstanders een stapje voor te blijven. Of doorloop een carrière op het veld in het speltype Streets to Stadium door een speler te creëren en hem van de achterstraatjes naar de grootste stadions te leiden, terwijl je in de loop van verschillende seizoenen zijn eigenschappen verbetert.
Met ruimte voor maximaal vier spelers, een verscheidenheid aan spelstanden en meer voetbalplezier dan ooit, biedt FIFA 12 een mix van nieuwe ideeën en bekende uitdagingen die je weer duidelijk zal maken waarom je zoveel van deze prachtige sport houdt.