Serveer, volleer en smash je een weg naar de overwinning, als de nieuwste serie van sportsimgigant Electronic Arts arriveert op de Wii. EA Sports Grand Slam Tennis zorgt voor ongeëvenaard realisme en ongekende spanning, wanneer 23 tennislegendes, onder wie Roger Federer, John McEnroe, Boris Becker en Serena Williams, het tegen elkaar opnemen in een strijd om de hoogste eer in de tenniswereld: de overwinning in het Grand Slam-circuit.
De Wii-afstandsbediening wordt je racket, terwijl de unieke bewegingsgevoelige besturing ervoor zorgt dat het arsenaal aan slagen dat tot je beschikking staat de echte sport weerspiegelt. Tover een krachtige backhand tevoorschijn of geef je forehand topspin mee, zet de tegenstander op het verkeerde been met een perfect geplaatste lob en sprint vervolgens naar het net om je overwinning binnen te volleren, of sla een subtiel dropshot om een marathonrally mee af te sluiten. Je kunt ervoor kiezen om je op je slagen te concentreren door alleen de Wii-afstandsbediening te gebruiken, of je kunt de Nunchuk aansluiten om ook het positiespel van je speler te besturen.
Voor een compleet nieuw niveau van precisie is EA Sports Grand Slam Tennis compatibel met het Wii MotionPlus-accessoire. Dit zorgt voor een precieze één-op-één-vertaling van je bewegingen met de Wii-afstandsbediening naar je racket op het scherm en stelt je in staat om volledige controle uit te oefenen over de balplaatsing.
Je kunt spelen als een tennislegende of je eigen speler creëren om de Grand Slam mee te winnen. In de spelstand voor meerdere spelers tennis je met maximaal drie vrienden of maak je verbinding met het internet om het online tegen nieuwe tegenstanders op te nemen in het enkel- of dubbelspel. Om de actie nog levendiger te maken, kan een groep vrienden tegen elkaar strijden in één van de twaalf leuke partygames die er beschikbaar zijn en die allemaal zijn gebaseerd op echte oefeningen van de tennisacademie.
Of je nu een vurige tennisfan bent of een nieuwkomer, EA Sports Grand Slam Tennis staat op het punt een niet te pareren ace te slaan op de Wii!