Nitrobike
Voel de adrenaline door je lijf schieten in de supersnelle motorcrossraces van Nitrobike. Het spel is van de hand van de makers van het klassieke Excitebike 64 en plaatst je stevig in het zadel van een flink opgevoerde crossmotor. Kun jij van je concurrentie wegscheuren en ze achterlaten in een grote stofwolk?
In dit racespel in speelhalstijl is de nadruk duidelijk op plezier gelegd. Nitrobike bevat diverse spelstanden die je allemaal kunt uitproberen op jouw weg naar de absolute racetop. In de spelstanden voor één speler heb je de mogelijkheid om aan één demonstratierace mee te doen of aan een compleet demonstratietoernooi. Daarbij neem je het in elke race op tegen negen tegenstanders en scheur je door woestijnen, steden en bossen. Terwijl je aan het ene toernooi deelneemt, speel je het volgende toernooi vrij en zo kun je in totaal aan 42 onderdelen meedoen in 20 verschillende levels. Maar liefst tien verschillende moeilijkheidsniveaus zorgen ervoor dat Nitrobike aan de ene kant zeer laagdrempelig is en aan de andere kant enorm uitdagend. De zes verschillende carrièreonderdelen onderwerpen je vaardigheden aan de ultieme test, waarbij je enorme zwaartekrachttartende sprongen maakt en alles uit de kast moet halen om als eerste over de finish te komen.
Het besturen van je door straalmotoren aangedreven crossmotor is een peulenschilletje dankzij de Wii-afstandsbediening. Door hem simpelweg naar links of rechts te kantelen, stuur je je crossmotor over de supersnelle parkoersen en als je in de lucht bent, kantel je de Wii-afstandsbediening naar voren of achteren om datzelfde met je motor te doen. Door in de lucht trucs uit te voeren, zul je een extra versnelling verdienen. Hoe wilder je trucs, hoe groter je versnelling!
Nitrobike bevat eveneens een flink opgevoerde stand voor meerdere spelers, waarbij je twee tot vier spelers uit kunt dagen met behulp van een opgedeeld scherm. Ook kun je online tegen maximaal vijf anderen racen via de Nintendo Wi-Fi Connection. Bij het online racen kun je tegen je vrienden spelen of willekeurige spelers uitdagen om jouw crossmotorvaardigheden te meten met de wereldtop. Bewijs jouw totale dominantie door de online ranglijsten te domineren!