LIT
LIT is een griezelig, driedimensionaal actie-puzzelspel. Jake, een typische, onverschillige tiener, ontdekt dat hij zit opgesloten als zijn middelbare school wordt overspoeld door duistere wezens. Jake moet de uitgang zien te vinden in 30 verschillende klaslokalen, door met de beschikbare lichtbronnen een pad te creëren naar elke uitgang. Hij moet zijn vriendin Rachael zien te vinden, die ook zit opgesloten in de school en hem van tijd tot tijd oproept via het interne telefoonsysteem. Zolang hij in het licht blijft is Jake veilig, maar in het donker wachten de wezens.
Behalve lichtpuzzels, bevat het spel vijf eindbaasgevechten, een vrij te spelen Challenge Mode, verschillende manieren waarop het verhaal kan eindigen, een levelkeuzestand en een tweede speelbaar personage. In LIT gebruik je zowel de Wii-afstandsbediening als de Nunchuk, en moet je bewegingen maken om met Jake's katapult te schieten, vuurwerkbommen te gooien, fakkels te ontsteken en Rachaels telefoontjes, die je kunt beluisteren via de luidspreker in de Wii-afstandsbediening, te beantwoorden.