In MotoHeroz wordt de spanning van een racegame gecombineerd met de charme van een platformgame. De racegame wordt via het platformprincipe gespeeld aan de hand van een eenvoudige besturing en realistische bewegingen. Het resultaat is een geheel nieuw raceavontuur! Spelers kunnen tijdens de race elkaar op de hielen zitten en door een kleurrijke wereld scheuren, terwijl ze tegen hun vrienden strijden om de beste tijd neer te zetten tijdens dagelijkse races, waarin ze op geheimen en muntjes jagen. De eenvoudige maar effectieve besturing levert een verslavende game op. In het speltype 'Avontuur voor één speler' kom je memorabele personages en prachtige beelden tegen. Je kunt ook eenvoudig samen spelen met twee tot vier spelers! Race tegen de ghosts met de beste tijden op de ranglijsten, neem deel aan een vriendencompetitie en doe mee aan dagelijkse wedstrijden. Dit is MotoHeroz, voor WiiWare. Het spel is voorzien van Nederlandse schermteksten.