Altijd al een uitdagend muziekspel willen hebben voor onderweg? Spits dan je oren! Harmonix en MTV Games brengen de opzwepende ritmespelreeks Rock Band voor het eerst naar Nintendo DS, in de vorm van Rock Band 3.
In tegenstelling tot andere muziekspellen hoef je niets aan te sluiten - je hebt alleen het spel nodig, je Nintendo DS en een flinke portie ritmegevoel.
Nu kan iedereen muziek maken! Op het touchscreen komt een reeks gekleurde markeringen voorbij die het ritme aangeven dat je moet volgen. Deze markeringen verplaatsen zich naar een lijn aan de onderkant van het scherm. Als een van deze gekleurde markeringen de lijn raakt, druk je op de knop met dezelfde kleur om de noot te spelen. Als je het goed doet, blijft het nummer goed klinken, maar als je de noot mist, wordt het minder aangenaam voor de oren. Oefening baart kunst!
In Rock Band 3 kun je bekende nummers spelen als een band. Door tijdens een nummer op het juiste moment op de knoppen te drukken, kun je de zang-, bas-, drum en gitaarpartijen voor je rekening nemen. En als je een echte muzikale duizendpoot bent, kun je van de ene naar de andere partij gaan en de hele band in je eentje spelen.
Het spel heeft een verzameling van 25 nummers van de grootste sterren van de laatste 50 jaar. Er komen hits voorbij van artiesten als The White Stripes, The Doors, Smash Mouth, Queen, Paramore, The Jimi Hendrix Experience, Roxette, Rilo Kiley en Joan Jett.
De 8 spetterende spelstanden houden je onderweg uren zoet: je kunt het verhaal van je band volgen in de klassieke Career-stand, je geluk beproeven in Road Challenges of je kwaliteiten tonen in een van de vele heerlijk pittige muzikale uitdagingen. Je kunt zelfs je eigen groovy bandleden maken en bewerken met meer dan 100 verschillende outfits!