Boogie
Haal de voetjes van de vloer in het meest funky ritmespel dat je ooit op de dansvloer hebt gezien. Boogie op de DS daagt je uit om je dansvaardigheden tentoon te spreiden op een paar van de heetste hits in de geschiedenis van de disco en om je zelfgemaakte Boog om te toveren in een superster.
Het doel van het spel is om de voeten van je Boog in de maat te laten bewegen door simpelweg met je stylus lijnen te trekken op het touchscreen. Zolang je de instructies op het scherm opvolgt en maat weet te houden, blijft de muziek spelen. Door goed te dansen raakt het bovenste scherm ook meer en meer bevolkt door discofanaten die maar wat graag meedoen met je persoonlijke feestje! Maar ga je de mist in, dan kiezen deze discofans het hazenpad – en mag je in je eentje blijven dansen op de muziek. Als ze allemaal weg zijn, is je danscarrière voorbij.
Voordat je de dansvloer op mag, moet je eerst een van de vijf unieke Boogs kiezen en diens uiterlijk aanpassen door te kiezen uit meer dan 500 kledingstukken. Je kunt zelfs je eigen kledingpatronen ontwikkelen en ze deze aanmeten, simpelweg door tekeningen te maken op het touchscreen! In de carrièrestand is het je doel om je een weg te dansen door vijf verschillende verhaallijnen, terwijl je onderweg steeds hoger klimt op de ranglijsten en nieuwe liedjes vrijspeelt. Tijdens de danssessies krijg je met leuke minigames te maken. Daarmee kun je je totaalscore opvijzelen, zolang je ze maar met succes weet te voltooien.
Als je echt wilt bewijzen dat je een plaats in de schijnwerpers verdient, kun je ook je vrienden uitnodigen om het al dansend tegen elkaar op te nemen in de meerspelerstand. Maximaal vier personen kunnen tegen elkaar strijden als ze allemaal hun eigen versie van Boogie hebben. Single-Card Play stelt je in staat om zelfs verbinding te maken met een vriend die het spel niet bezit en hem of haar eens te laten zien wie er de vetste danspassen weet te maken!
En mocht je nog steeds geen zin hebben in dansen, dan helpt dit vast wel: Boogie wordt geleverd met een 3D-stand en een 3D-bril, waardoor de actie pas echt voor je ogen tot leven komt! Dus waar wacht je nog op – de dansvloer is aan jou!