LostWinds: Winter of the Melodias
Toen de WiiWare-dienst in mei 2008 van start ging, was er één avontuur dat helderder straalde dan alle andere. Het wist spelers te grijpen met zijn ingenieuze gebruik van de besturing met de Wii-afstandsbediening. De serene spelwereld en zijn prachtige sfeer lieten spelers helemaal opgaan in de avonturen van Toku en windgeest Enril, die eropuit trokken om Enrils verloren krachten te zoeken. Toen het spel voorbij was, wilden spelers meer - maar toen werd het even stil rond LostWinds en begonnen ze zich af te vragen of de LostWinds voor altijd waren gaan liggen...
Nu is het wachten voorbij, want Toku en Enril keren terug. Er staat meer op het spel, met meer trucs en een grootser opgezet avontuur – om nog maar te zwijgen van de nog mooiere en gedetailleerde wereld om te ontdekken. Welkom in LostWinds: Winter of the Melodias.
Er is niet veel tijd verstreken sinds de avonturen van Toku, Enril, Deo en Magmok in “LostWinds”.
Toen ontdekkingsreiziger Notéa plotseling terugkwam van een expeditie, bracht hij treurig nieuws met zich mee. Tijdens zijn zoektocht naar de ruïnes van Melodia, is Toku's moeder op mysterieuze wijze verdwenen. De verstrooide overblijfselen van haar geliefde dagboek vormen de enige aanwijzingen naar haar verblijfplaats.
Als dank voor het redden van zijn leven, krijgen Toku en Enril van de bewaker Magmok de belofte dat hij ze zal helpen, wanneer ze de bergen in trekken, op zoek naar Magdi.
Toku en Enril komen aan in Zomerplasdorp, een pittoreske plaats die gebukt gaat onder een eeuwig voortdurende winter. Zorgwekkender is nog dat de inwoners in angst leven voor de woeste monsters die zich in de sneeuw verbergen.
Toku en Enril vrezen het ergste. En aangezien de ijzige kou zijn tol eist, zoeken de twee hulp bij Sonté, de Spirit of Seasons. Sonté's krachten om seizoenen te veranderen is hun enige kans om de hopeloze toestand in Zomerplasdorp te keren en een oude vloek op te heffen die Melodia achtervolgt.
Toku en Enril reizen verder, maar de gebeurtenissen blijven onverwachte wendingen nemen. Terwijl ze hun nieuwe krachten voorzichtig toepassen in hachelijke situaties, raken Toku en Enril verstrikt in een race tegen de klok om niet alleen het leven van Toku's moeder te redden, maar ook de toekomst van Mistralis...
Er staat een kersenboom pal buiten het kantoor van Frontier Developments Ltd., een spelontwikkelingsstudio uit Cambridge. De creatieve omgeving bracht een idee voort, geboren uit de wind die door de bladeren blaast. Dat idee was LostWinds, gelanceerd voor WiiWare in 2008 en positief ontvangen. Met een beetje hulp van de Wii-afstandsbediening blies het spel een frisse wind door het platformgenre.
In het kantoor hebben we een afspraak met een paar van de belangrijkste mensen achter LostWinds en diens - volop in ontwikkeling zijnde - vervolg, LostWinds: Winter of the Melodias, voor een korte blik op het vervolg van hun oorspronkelijke titel voor WiiWare.