NEW JOURNEY—THE CHISHOLM TRAIL
● The year is 1867 and the cattle industry is booming; embark on a cattle drive up north from Texas, and see how many longhorns make it to Kansas!
● Take care of your cattle-herding trio of real-life cowboys: ""Cattle Queen of Texas"" Lizzie Johnson, Mexico-born, Comanche-raised Vicente Chisholm, and honoured trail driver George Glenn.
● Traverse 10 all-new locations from the Spanish architecture of San Antonio to the river-dense trail in Oklahoma, to the prairies of Kansas.
● Expand your palate on the trail and cook up a storm in America's first food truck, the ""chuck wagon.""
● A new path to California has been forged, getting emigrants there faster than ever before! But is it really the way of the future, or will it lead to one unfortunate party's demise?
● Follow the Donner-Reed Party's journey and maybe even help them along the way!
● Help the Lenape family get to Horse Creek in time for Black Beaver to carry out his role as interpreter during the proceedings.
● Defuse a tense encounter between Thomas Fitzpatrick and Mato Oyuhi before they meet for the final treaty signing.
● Successfully complete the Chisholm Trail to unlock enlisting Cooks on other journeys.
● Visit storytelling campsites and listen to tales of fearsome critters from folklore.