Play video
With Nintendo Switch – OLED Model, enjoy your favourite games anytime, anywhere, featuring a vibrant 7-inch OLED screen with vivid colours.
Nintendo Switch – OLED Model includes a vibrant 7-inch OLED screen with a slimmer bezel. The large screen's vivid colours and high contrast deliver a rich handheld and tabletop gaming experience, bringing games to life whether you're racing at top speed or squaring off against enemies.
Nintendo Switch – OLED Model's wide adjustable stand can be set to your preferred viewing angle for comfortable gameplay in tabletop mode.
The dock included with Nintendo Switch – OLED Model features two USB ports, an HDMI port for connecting to a TV, and a new wired LAN port, allowing for more stable online play when playing in TV mode.
For more information on compatible microSD cards, please visit our support section.
Nintendo Switch can transform to suit your situation, so you can play the games you want, no matter how busy life may be. Enjoy games anytime, anywhere, with anyone!
Pick it up and play with the Joy-Con controllers attached. Enjoy playing solo, or play together with friends locally or online.
Nintendo Switch has a controller on each side of the console that function together: the Joy-Con. Hold them vertically, horizontally, or share one with a friend to enjoy competitive or co-operative gameplay anytime, anywhere.
Players can sync together up to eight Nintendo Switch, Nintendo Switch – OLED Model or Nintendo Switch Lite consoles to play competitive and co-operative multiplayer games.
Nintendo Switch – OLED Model is compatible with the full library of Nintendo Switch games.
However, there may be differences in game experience with some of the Toy-Con accessories from the Nintendo Labo series, due to differences in console and screen size between Nintendo Switch – OLED Model and Nintendo Switch. There may also be games where the game experience may differ due to the new capabilities of the console, such as the larger screen size.