After the development of Dead Cells, we were completely blown away by the amazing reaction of the community. Without your support and feedback we wouldn’t be where we are today. Rise of the Giant is our way of saying thank you. Here’s a free DLC with a bunch of new content, mostly aimed at the people who have been hanging around since day 1, it’s high level and should offer more challenge than most sane people would think reasonable.
The difficulty has been rebalanced so that the entry level of the game, while extremely challenging is now in line with the 5 extra difficulty levels available to those who like to suffer.