In this expansion, a prequel to the epic saga of the Hundred Heroes, you will get to know more about Marisa's journey as a Guardian. The story revolves around her encounter with an enchanted girl who is fascinated by antiquity and ends up becoming Marisa's cherished companion. The story is set in the lush Greatwood's expanse and the mystical Runebarrows. However, mysterious and sinister forces are lurking around, and the duo sets out to uncover the secrets surrounding the enigmatic "Child of the Rune" they discover.