Scenario for War Chronicles Mode - 1st Wave: "Liu Bei Enters Shu"
A scenario where the armies of Liu Bei, Liu Zhang, and Zhang Lu fiercely fight one another on Shu soil.
Liu Bei's army enters Zitong along with Pang Tong and allies, only to find themselves caught in a pincer attack from the north and south by Liu Zhang and Zhang Lu. Depending on what events occur, Zhuge Liang and allies will even be able to be summoned from Jing Province.
Liu Zhang's army holes up in Chengdu, which is protected by a solid gate. As its defenses are sound, deciding when to attack will be crucial.
Zhang Lu's army in Hanzhong aims to take advantage of the situation, but their success will depend on the movements of Ma Chao.