Portugal’s unique ability, “Casa Da Índia,” significantly increases the yields of International Trade Routes, but limits those routes to cities on the coast or with a Harbor. Portugal’s unique unit, the Nau, is a naval melee unit that replaces the Caravel. It starts with one free Promotion, requires less maintenance than the Caravel, and has two charges to build Feitorias, special shipping ports unique to Portugal.
The Portugal pack also introduces the new Zombies Defense game mode. In this optional game mode, the dead don’t stay dead for long and present an ever-growing threat to the world’s civilizations.