Hamtaro: Ham-Ham Heartbreak
The average hamster can expect no bigger an adventure than maybe finding an unopened sunflower seed in a corner of its cage, or running so fast on its wheel that the momentum spins it around in a single, sudden 360° loop. But Hamtaro is no average hamster - and Hamtaro: Ham-Ham Heartbreak, a massive quest to restore the love to the Ham-Ham's world, is the proof.
The problems kick off when Hamtaro trips into a puddle, drenching his Ham-Chat dictionary full of the words he needs to communicate with his Ham-Ham buddies. But the loss of a few 'Tack-Q's and 'Hamha!'s is nothing compared to the arrival of bad-tempered hamster Spat, who - aided by little more than a great big fork - sets about ruining the love between the Ham-Hams, driving a wedge between previously cuddly relationships. If you enjoyed bringing the Ham-Hams together in Hamtaro: Ham-Hams Unite on Game Boy Color, you'll be nose-twitchingly happy at what follows - a grand adventure to gradually fill Hamtaro's dictionary with over 80 brand new Ham-Chat words, and use them to chat with his friends, solve puzzles in the seven massive worlds, and ultimately undo all Spat's evil-hearted work. "Hamha!" and "Tack-Q" - two of the four words that were spared a soaking after Hamtaro's trip - are enough to prise a conversation out of all but the most stubborn furballs.
But there's much more to hamster life than chatting and matchmaking. Trade acorns for delicious sunflower seeds. Visit theme park level Fun Land to enjoy three superb minigames, including balloon-bowling and football (played with a pineapple - aw). And find rocks and polish them in the "Rubrub" room to turn them into sparkling gems - then combine them to create accessories that Hamtaro and Bijou can don in the Clubhouse photo studio. As cute and enjoyable as watching a hamster wash its face, Hamtaro: Ham-Ham Heartbreak is a suitably irresistible Game Boy Advance debut for Ham-Ham and friends. Greatchu!