Kirby: Nightmare in Dream Land
Appearances can be deceptive. Take Kirby for example. At first glance he's a cute pink blob, but under that blancmange-like exterior beats the heart of a true warrior. Kirby can suck up his enemies and absorb their powers – and he'll need all the abilities he can grab in his Game Boy Advance debut adventure, Kirby: Nightmare in Dream Land.
Kirby's old adversary King Dedede is up to his usual tricks – stealing the Star Rod that grants the residents of Dream Land a peaceful night's sleep. So, fearing a population of bad-tempered, bleary-eyed non-dreamers, Kirby sets out to get the Star Rod back. Kirby will have to call on all 24 of his abilities that must be absorbed from enemies. Kirby’s full of tricks: normally, he can jump and float by puffing himself up with air, but he's pretty much defenceless. However, when he sucks in an enemy with his powerful lungs, he can swallow them whole and steal their skills!
Kirby veterans may remember Kirby: Nightmare in Dream Land from its earlier incarnation, as Kirby's Adventure on the NES, but the graphics have been given a complete overhaul. There are also lots of fun sub-games to discover, playable with only one button, like the frantic Bomb Rally or the super-fast Kirby's Air Grind!