Join the heroic Lan and his computer counterpart Mega Man.EXE for a further adventure in cyberspace. The pair enters a NetBattle tournament which leads to an evil organisation's plan to take over the network.
Part role-playing game, part strategy, Mega Man Battle Network 3 White involves guiding Mega Man through virtual battlegrounds, defeating enemies, and upgrading his abilities.
Exclusive to the White version are special Giga Class Chips, while each version has its own unique characters, bosses and surprises.