Rayman Advance is a side-scrolling platformer based in the eye-poppingly psychedelic Rayman universe. Rayman's mission is to run, slide and swing through six utterly surreal worlds, collecting magical powers and ultimately thwarting the evil plans of Mr. Dark.
In addition to Rayman's main mission, he's also faced with extra challenges like collecting Blue Tings scattered throughout every stage. Despite Rayman's jovial demeanour, his quest is far from a walk in the park. Even experienced gamers will be challenged by nasty bosses and perplexing puzzles, but the difficulty level rises gradually and never reaches the realm of impossibility.