Perfect Dark
The portable version of Perfect Dark takes place before Joanna's N64 adventure, during the final stages of her training at the Institute. Joanna tests herself in real combat for the first time in seven missions designed exclusively for Game Boy Color. After being flown to a South American jungle to investigate an illegal cyborg manufacturing facility, Agent Dark discovers that she has become an unwilling link in a much larger chain of events. Players will eventually discover that dataDyne is at the heart of the problem, and that the scope of its misdeeds runs far deeper than the Institute dared imagine.
Perfect Dark GBC features heaps of gameplay variety, mixing puzzles and minigames with furious shooting action. The Perfect Dark cartridge uses the Rumble Feature, and the game is compatible with the Game Boy Printer as well. Determined to use every ounce of technology at their disposal, Rare also utilised the Infrared Port to allow players to transfer data between two Game Boy Color units.