After a critically acclaimed outing on Nintendo 64, did you think Ubi Soft would let their charismatic champion take a breather? Not with Mr. Dark intent on caging up a gang of Rayman's closest pals. It's up to you to help Rayman rescue his friends in a beautiful platformer that lives up to the high standards set by Rayman 2 for N64. Even though Rayman isn't blessed with arms or legs, his animation is excellent. Our hero runs, jumps and climbs through beautiful environments with fluid motion.
As Rayman works his way through the game's 30 stages, he travels through a wide variety of colourful settings. The action in Rayman is solid platform fare, with both vertically and horizontally scrolling stages. The play control is precise, but you'll likely lose quite a few lives trying to overcome the wicked challenges that Ubi Soft has created. When the game begins, Rayman is able to use his patented Fist-Throw to eliminate enemies and punch platforms into motion. As he completes stages, he earns new powers like Helico Magic and a grappling ability.
To completely conquer the game, players must backtrack and re-explore early levels with a powered-up Rayman. Backed by a password save feature, Rayman is a challenging game that successfully builds on the glowing reputation of Ubi Soft's growing franchise - now furthered on Game Boy Advance in the superb Rayman Advance.