Game Boy Color adventure Shantae comes to Europe for the first time. In this 2D platform game you control Shantae, a purple-haired half-genie, as she goes on an adventure to stop the evil pirate Risky Boots. During a raid on Shantae's home of Scuttle Town, Risky stole the vital Steam Engine, and as the town's guardian, it's up to Shantae to get it back.
Experience exciting action, an original story and 2D platform gameplay, all brought to life with vividly animated graphics. Transform using Shantae's shape-shifting powers, battle enemies with her powerful ponytail, and unleash all her genie magic to thwart Risky’s terrible plot!
These are pages taken from Shantae series creator Matt Bozon's sketch book. Matt filled several sketchbooks while designing the game (1994-1999) and during production (1999-2002). Included are the first drawings by Erin Bozon, creator of the Shantae character, which inspired the series.