Initially released in 1990, NAM-1975 is a third-person shoot 'em up action game.
The player takes the role of an American Special Forces soldier fighting through a harsh battlefield, moving left and right in front of the screen as enemies in the background shoot fiercely at the protagonist. Essentially, you fight with machine guns and other firearms, as well as hand grenades and the like; however, you can pick up new weapons from items. You can also move at high speed by dashing, which enables you to get out of sticky situations if used adeptly.