THE PATH OF THE WARRIOR ART OF FIGHTING 3
Released in 1996, this is a fighting game set in Grasshill Valley, where drama and battles unfold among various fighters. Aside from the protagonists Ryo and Robert, this instalment has all-new characters. THE PATH OF THE WARRIOR ART OF FIGHTING 3 features powerful airborne combos, more efficient parrying manoeuvres, the ability to inflict damage to downed opponents, and the Ultimate K.O., which allows characters to win a match in just one round. Furthermore, the graphics are based on motion capture technology, rendering them smoother than ever before and making it one of the most innovative 2D fighting games of its time.