BOXBOY!
Meet Qbby. Qbby’s a square character who can’t jump very far or very high, but he does have one very special ability – he can create boxes out of thin air. Not only that, but he can generate multiple boxes at once and arrange them in different ways: in straight lines, in a step-like formation, you name it! Created shapes can be placed down or thrown to wherever they’re needed. With this skill on his side, no situation can box Qbby in!
The number of boxes that Qbby can create at once changes depending on the stage, so be wary of your limits! Get creative with shapes to beat every stage – and with over 150 stages, you’ll really need to box clever! You could build some steps to climb to new heights, string a bridge together to cross a chasm, hook onto things or activate contraptions. If you’re walking into a dangerous situation, use your talent to form a shield and slip through safely.