Nintendo Badge Arcade
On June 23rd, 2017, the last set of new badges will be added to Nintendo Badge Arcade. Starting June 30th, the badge catchers will continue to be updated regularly with previously released badges, and you will also be able to enjoy two free plays on the badge catchers each day. Thanks for playing!
Press and hold either the A Button or the big yellow button on the Touch Screen to start the crane. Once you think it’s in the ideal position, let go to stop the crane and try to grab the badges below – you might even be able to nudge or tip other badges into the chute to win those as well!
Badge catchers are loaded with different sets of badges from games and series including Mario Kart, Splatoon, Animal Crossing and many more!
Each day you will receive two free plays on the badge catchers and five free plays on the practice catcher. The practice catcher is stocked with dummy badges that aren’t added to your collection but may even come with a bonus or super bonus that will earn you free plays on the badge catchers! Using the practice catcher regularly will improve your skills, and you’ll also get one free play for every 10 non-bonus dummy badges you collect.