Parascientific Escape - Gear Detective
Parascientific Escape - Gear Detective is a sequel to Parascientific Escape Cruise in the Distant Seas, where the player is required to find clues and solve puzzles to escape certain situations using PSI abilities.
The story follows Detective Kyosuke Ayana, who has the ability named chronokinesis which allows him to look back in time in a limited field of view, for up to five days back. Detective Ayana is hired to find a criminal threatening the quiet neighbourhood of Camellia Hills – but soon finds himself in much bigger trouble as he investigates the crime scenes.