Each stage in Pokémon Shuffle provides you a limited number of opportunities in which to move your Pokémon around. There is no time limit, so you can take as long as you like to study the board. To clear each stage, you'll have to reduce the HP of the wild Pokémon you face to zero within a set number of moves. Use all the strategies and tactics available to you, and learn to read the board to spot future matches. Clearing Pokémon efficiently is the key to winning the many stages of Pokémon Shuffle!
Pokémon all have a type of their own, and each has its strengths and weaknesses. Choosing a group of Pokémon that is right for each level is important. You’ll also be able to raise the level of your Pokémon by using them multiple times, enabling them to deal more damage to foes. Collect many different Pokémon and raise them up so that you will be able to make your way through your battles against wild Pokémon with finesse. Pokémon Shuffle also features Mega-Evolving Pokémon – when one of your Pokémon Mega Evolves, it can clear out a whole heap of Pokémon at once or cause other special effects!
An updated version of this software was released on March 8th 2017. If you do not download this updated version, you will be unable to use any features which connect to the network, such as purchasing Jewels or accessing special stages. You can find out more in Support section.