Shovel Knight: Treasure Trove
Shovel Knight: Treasure Trove is the full and complete edition of Shovel Knight, a sweeping classic action-adventure game series with awesome gameplay, memorable characters, and an 8-bit retro aesthetic! Run, jump, and battle as Shovel Knight, wielder of the Shovel Blade, in a quest for his lost beloved. Take down the nefarious knights of the Order of No Quarter and confront their menacing leader, The Enchantress.
But that’s not everything! Shovel Knight: Treasure Trove also features four additional games all unto themselves! Take control of Plague Knight, Specter Knight, and King Knight on adventures of their own. Together, they form a grand and sweeping saga!
With Shovel Knight: Treasure Trove, you get it all. Play with a friend in Shovel of Hope's cooperative campaign, test your mettle in full-featured challenge modes, and change the game with Body Swap mode. Uphold the virtues of Shovelry, earn relics and riches, and discover the true meaning of shovel justice!
This free expansion to Shovel Knight sees players set out on a new quest starring the troublesome trickster of alchemy: Plague Knight. Help this mad sorcerer concoct the ultimate potion, the Serum Supernus, by extracting the necessary ingredients from his former allies, the knights of the Order of No Quarter.
Revisit remixed stages using Plague Knight’s explosive new abilities to blast new paths through classic levels and complete new objectives. Use bomb jumps to leap across previously tricky obstacles with ease, and pulverise foes with an assortment of bombs and potions.
Throw a new Alchemy System into the mix to turn your spoils and loot into power-ups and equipment. Collect new recipes and reagents in each level to conjure up even more potent potions to deal with enemies both old and new.
Challenge Mode and Feats return with new speed runs, boss rematches and more unforgiving trials that will put even the most seasoned sorcerers to the test!
Overthrow the Order of No Quarter once more and become the ultimate alchemist in Shovel Knight: Plague of Shadows.
If you dig retro-style platformers, Shovel Knight for Wii U and Nintendo 3DS should be right up your alley. We spoke to developer Yacht Club Games to find out more about the game's creation and development, and its upcoming European release.
SV: The story kicks off with Shovel Knight and his partner, Shield Knight.They’re both the best adventurers in the land: they were the best at getting all the gold, and they were well-known and well-respected. But that was all in the past, because at some point Shield Knight and Shovel Knight went on an adventure and bit off more than they could chew, and so Shield Knight ended up falling with an undetermined fate. (laughs)