Drive, dig and duel in Fossil Fighters Frontier, an adventure packed with prehistoric lore, only available for Nintendo 3DS family systems! As a young Warden, it’s your job to guard Fossil Parks all over the world, and discover the secrets that lie within. Unearth fossils and revive them as all kinds of vivosaurs – wondrous and thunderous creatures that are born to battle!
Travel through Fossil Parks in your Bone Buggy to track down fossils, carefully extract them from the ground with a variety of tools and take on rogue vivosaurs in turn-based battles. Any fossils that you dig up can be turned into a new vivosaur for your team, and they’ll have different moves depending on the type of fossil you recover. If you find a different fossil for a vivosaur you already have, they can even learn new skills!
Play with friends in local and online multiplayer! Up to six players can duel locally in three-on-three matches, or square up one-on-one in online Ranked Battles. Up to three players can team up locally to explore Fossil Parks together, too!
Explore every dig site around the world, restore and befriend all kinds of vivosaurs and show off your battle skills in Fossil Fighters Frontier, only on Nintendo 3DS family systems!