Featuring 70 iconic scallywags and hearties from the movies in LEGO Minifigure form, including the infamous Captain Jack Sparrow, Will Turner, Elizabeth Swann, Captain Barbossa and more! Each character has their own special abilities and preferred weapons so while some simply can’t go without a flintlock pistol or blunderbuss, for others only a trusty, rusty blade will do. The introduction of intense sword-fighting moves renders combat in the world of grog, gold and flashing blades anew with a unique LEGO twist.
Nintendo 3DS allows players to trade in Play Coins to unlock new characters and cross cutlasses with other players via StreetPass in Pirate Duels. All you have to do is select a series of attacks and blocks for your LEGO pirate and when you meet other players your skirmish will play out - should you triumph, a bounty of experience points will be yours!
Should all this have made you believe that it’s a pirate’s life for ye, then set sail with no delay for LEGO Pirates of the Caribbean The Video Game on Nintendo 3DS.