PAC-MAN & Galaga Dimensions
Get your hands on a whole lot of arcade action as two gaming greats burst onto Nintendo 3DS.
PAC-MAN & Galaga Dimensions is a collection of six complete games, including four previous titles from the PAC-MAN and Galaga franchises, as well as two brand new games designed to harness the power of Nintendo 3DS.
In PAC-MAN tilt, you’ll utilise the Nintendo 3DS system’s built-in gyro sensor to guide the spherical yellow hero through inventive levels crammed with challenge. By tilting the Nintendo 3DS system you’ll alter the angle of the entire stage, causing PAC-MAN to roll at high speed and setting him up to use level elements like flippers and swings that can catapult him to new heights. It’s a whole new way to take control of one of gaming’s most famous heroes, and it’s all brought to life in glorious 3D!
A second new addition to a classic series comes in the form of Galaga 3D Impact, another sensory feast made possible by Nintendo 3DS. Take outer space by storm in this thrilling shoot ‘em up, where you’ll fly through enemy-filled landscapes by tilting your Nintendo 3DS through different angles. As you tilt and turn the system you’ll reveal new parts of your environment and run into enemies attacking from every angle – your cue to let loose with a barrage of gunfire and rack up the highest score possible.
But the fun doesn’t stop there! PAC-MAN & Galaga Dimensions also includes four classic games. From the PAC-MAN series you can enjoy both the original arcade classic PAC-MAN and the fast and furious PAC-MAN Championship Edition. Navigate the mazes, grab bonus items and avoid the ghastly ghosts in classic PAC-MAN fashion – an experience all the more entertaining now that it’s in 3D!
For Galaga fans – or even those who’ve never heard of the arcade classic – you can experience the magic of the original Galaga and the action-packed Galaga Legions as you shoot down streams of enemies and attempt to work out their attack patterns before they blow you out of the sky. Like the remastered PAC-MAN classics, both vintage Galaga offerings are brought to life in a new way with 3D visuals. All four classic games also feature a bonus system which challenges you to achieve 16 special goals as you play. Keep track of the bonus requirements on the Touch Screen – which might include bagging one million points or hitting every enemy in sight - and see if you can overcome the toughest tasks each game has to offer! Who knows, maybe you’ll even end up topping the online high score charts in one of the six games on offer.
Steep yourself in nostalgia and discover fresh new takes on two legendary franchises in PAC-MAN & Galaga Dimensions for Nintendo 3DS.