Project X Zone
It’s the crossover event of the century! Prepare for epic battles featuring some of gaming’s best-known heroes as franchises from Capcom, SEGA and Namco Bandai come together in Project X Zone, only on Nintendo 3DS.
Project X Zone combines strategy RPG gameplay and real-time combat action with over 50 playable characters from a whopping 29 different historic game franchises. Watch as heroes from Mega Man, Tekken, Resident Evil, Shining Force, Street Fighter, Virtua Fighter and more rub shoulders on the battlefield. Watch them fight to save their respective worlds from an almighty evil, as a rift in time and space threatens to destroy the entire universe!
Battles are split into two distinct parts: movement and combat. Turn-based strategy sees you moving pairs of characters (known as Pair Units) around each map, positioning them to get the most from their abilities and attack enemies. Then, once you select an opponent, you enter real-time combat and use simple button combinations to perform moves and create combos. Time your attacks right for maximum impact, combine Pair Units and standalone Solo Units to expand your fighting options and use screen-busting moves like Cross Hits and Finishing Moves to wipe out your enemies for good!
Packed with exciting animated cut-scenes showing characters from Capcom, SEGA and Namco Bandai meeting for the first time and hours of exciting tactical combat, Project X Zone lets you play as your gaming heroes like never before!