Spirit Camera: The Cursed Memoir
Spirit Camera: The Cursed Memoir for Nintendo 3DS allows you to take horror thrills with you on-the-go! This novel survival-horror title uses Augmented Reality technology and the Nintendo 3DS cameras to give players a whole new viewpoint on their world – by filling it with malevolent spirits to combat, ghostly visions to comprehend, and odd mysteries to solve!
In the story, players are equipped with a very special piece of photographic equipment called the Camera Obscura, which can be used to exorcise ghosts and help free Maya, the central figure of the game, who is trapped by a curse in a sinister mansion. In the real world, this strange tool is represented by the outer cameras of the Nintendo 3DS system and when players use the viewfinder of the Camera Obscura, they’re really viewing the scene around them through the system cameras, providing a truly immersive horror experience!
This title will see players investigating their own surroundings through the innovative horror filter of the Camera Obscura, combating creepy spirits with snaps of their shutter, seeing another world though the viewfinder, and solving the legendary mystery within the dusty pages of the purple diary. On top of the story there are plenty of things to unlock and do, including a mode where players can take photographs of their surroundings to see which spirits are secretly biding nearby, or take photos of people and turn their images into spirits to fight against in the game! Of course, none of it is real…is it?
Not for the faint-hearted, Spirit Camera: The Cursed Memoir promises heart-thumping, adrenaline-pumping survival-horror gameplay that you can take with you wherever you go – only on Nintendo 3DS.