Throw yourself head-long into a captivating courtroom drama in Ace Attorney: Trials and Tribulations, the fourth release on Nintendo DS for the Ace Attorney series. Ace Attorney: Trials and Tribulations once again sees you taking control of super-slick lawyer Phoenix Wright as you try to prove the innocence of your clients by poring over evidence and picking holes in inconsistent witness testimonies.
Controlled almost entirely by tapping icons on the DS Touch Screen, the game puts you in charge of Phoenix as he gets involved in five brand-new trials which all feature the series’ trademark humour and answer questions about the ace attorney’s eventful past. Before trials you’ll have to visit crime scenes, interview witnesses and gather evidence during a point-and-click investigation phase. Then, it’s showtime as you enter the courtroom and present your findings to the judge whilst cross-examining witnesses.
Along the way you’ll meet a cast of colourful characters, including Phoenix’s psychic assistant, Maya Fey, and the vindictive prosecutor Godot. You can even step back in time and play as Phoenix’s mentor Mia in her days as a rookie lawyer, defending a very special client who is framed for murder. Other trials will stretch your courtroom abilities to the limit as you unravel a complex jewel theft and even track down a Phoenix Wright imposter!
The game also includes the return of the Psyche-Lock system. Psyche-Lock allows you to break down even the toughest of witnesses you encounter by asking a series of pointed quick-fire questions. As a witness cracks, you’ll see chains falling away from around them as a visual indication that you are on the verge of unlocking the truth.
And, of course, the game still gives you the power to halt proceedings in the courtroom by yelling “Objection!” or “Hold it!” into the DS microphone – making you feel like the real deal in your relentless search for the truth! Proceed carefully though; randomly banding accusations around could have your case thrown out before you can prove the innocence of your client. Prepare to approach the bench and be drawn into a gripping story where only you have the power to ensure that justice is served!