Assassin’s Creed: Altaïr’s Chronicles
Master the skills, weapons and covert tactics needed to become an elite assassin in the thrilling Assassin’s Creed: Altaïr’s Chronicles for Nintendo DS.
Set in 1190 AD, Assassin’s Creed: Altaïr’s Chronicles places you in the shoes of Altaïr as he searches for a powerful chalice that holds the key to bringing peace to the Holy Land. With four unique cities to explore, fully 3D environments to climb, jump and run over and dangerous enemies at every turn, Altaïr’s quest is action-packed from start to finish. To survive, you’ll need to learn how to wield eleven unique weapons like a true warrior – putting together devastating attacks as you use swords, daggers, explosives and acrobatic moves to overcome your enemies.
Throughout the adventure, Touch Screen mini-games will enable you to extract secrets from informants by tapping out a specific sequence correctly, or pick people’s pockets in crowded areas by maneuvering the item you want out of their possession before time runs out. The Touch Screen will also display a map during the rest of your adventure, showing key locations to keep you on track.
As you go you’ll uncover a deep storyline and learn more about the background of Altaïr and his shadowy world. You will also be able to increase your health and attack power by collecting special orbs scattered around Altaïr’s surroundings. Do you have what it takes to become a skillful Assassin and use your power for peace? In Assassin’s Creed: Altaïr’s Chronicles, nothing less will be good enough to save the day.