Heed the call of duty and take down a rogue enemy in a top secret mission that is always explosive! Call of Duty 4: Modern Warfare on Nintendo DS is a first-person adventure that places you on the frontline as an elite operative charged with using any means necessary to claim victory on the battlefield.
Playing as both a US Marine and British SAS soldier, you’ll be thrown into a cinematic storyline in which only you can decide the outcome by mastering an arsenal of high-powered and technologically advanced weaponry.
Controlling your movements on the battlefield and taking aim at the enemy is all done via the Touch Screen. To explore your surroundings, just move your stylus in the direction you want to go and look through your sights at any time by tapping the Touch Screen twice.
You’ll also have to use the Touch Screen for all kinds of special operations – covertly planting and disarming bombs, hacking into high-powered computers, scanning the horizon with binoculars and much more. Impressive 3D levels immerse you in the heat of battle, while the ability to fire weapons from the back of fast-moving ground vehicles and low-flying helicopters means your mission is always action-packed and varied.
Call of Duty 4: Modern Warfare also boasts an extensive multiplayer mode that lets up to four people battle each other across seven unique combat zones. Whether you play in teams or decide it’s every man for himself, the four different multiplayer games available via Multi-Card Play will test your knowledge of modern warfare to its limits! Even if you only have one copy of the game, you can still face off against three friends in battle via DS Download Play.