DRAGON QUEST VI: Realms of Reverie
Travel between two mysterious worlds and find out the truth about yourself in this remake of a classic RPG, never before released in Europe.
Dragon Quest is a series of role-playing games created by Yuji Horii, first appearing on the Famicom System in Japan in 1986. The first time one of the main games in the series came to Europe on a Nintendo system wasn't until in 2008, when a remake of Dragon Quest IV, titled "Dragon Quest: The Chapters of the Chosen" was released for the Nintendo DS system.
Originally released only in Japan on the Super Famicom system in 1995, this is the first time that the story of Dragon Quest VI: Realms of Reverie has been made available in Europe.
It's the final encounter… you and two comrades make your way through the deep forest and ride swiftly astride a great dragon to the keep of a fiend named Murdaw.
OOF! You wake up sprawled on the floor of your bedroom with a lump on your head. It was all a dream! Or was it? You don't know if it's the knock to your noggin or some bizarre joke, but you can't remember who or where you are...
One thing's for sure - in order to set things straight, you'll have to embark on a dangerous adventure, filled with discovery and duality. This won't be the last time you visit the world of your dreams...
Milly has mysterious powers, and for some reason can see people from other realms in her presence. She is a vital companion on this quest.
Roaming the world to improve his skills as a martial artist, Carver is a vital companion in battle. After an inauspicious start, the Hero and Carver quickly become best mates.
Young and gifted, Nevan comes from a village known for its skilled healers. These support skills will make him an invaluable ally.
Ashlynn is a highly adept sorceress, suffering from a severe case of amnesia. She will learn powerful magic spells throughout her travels.
The mysterious fighter Terry is unmatched as a swordsman, but this comes with a touch of arrogance and superiority - what's his problem?