Face Training Facial exercises to strengthen and relax from Fumiko Inudo
Looking a little stressed out lately? Strengthen and relax six different areas of your face through simple, daily exercises with 'Face Training: Facial exercises to strengthen and relax from Fumiko Inudo'.
In the same way that you helped train your brain with Dr Kawashima's Brain Training series of games for Nintendo DS, Face Training contains a series of simple exercises to target specific areas of your face. The exercises have all been created in cooperation with Japanese Beautician & Specialist in the Muscles of Facial Expression, Fumiko Inudo.
Target the Ocular Muscle with an eye exercise that can help to ease tension around the eyes. Or try focusing on some different types of facial and neck muscles such as your Zygomaticus Major – cheek area, Orbicularis Oris – mouth area or Trapezius – neck muscle to name a few, which could all help you in your task to facial wellness.
Getting started is quicker and easier than doing your make-up in the morning! Put your Nintendo DSi or Nintendo DSi XL on the included stand and the inner camera will show a mirror-like image of you as you perform the exercises. Your host during the exercise is Miles, who can be styled individually to your taste. As your virtual trainer, Miles will show the exercises on the left screen accompanied by a vocal explanation. You simply choose from a series of facial exercises and training sessions that focus on six different facial areas – eyes, cheeks, nose, mouth, jaw and neck – to find the ideal training for you.
The camera in your Nintendo DSi detects your movements during the exercises. You can even take a photo and Miles will provide advice on that exercise. You can check your progress daily using the available calendar function. In total, there are more than 15 different guided exercises which could all help to retain a face rich with vitality and facial expression.
Bonus features include unique mirror angles to experiment with, so you can check your face from different viewpoints and perspectives, which you would be unable to with a normal mirror.