It’s the battle of the bounty hunters! Join Samus Aran as she goes up against six deadly rivals in a race to claim ancient artefacts that could spell doom for the galaxy. Metroid Prime Hunters transports pure first-person shooter action to Nintendo DS with pinpoint Touch Screen control and astonishing 3D graphics.
When a strange telepathic message summons Samus to a distant region of space where an ancient civilisation once reigned, a search for the secret of ultimate power begins. Problem is, Samus isn't the only bounty hunter to have heard the call. Six others – the universe's most ruthless killers – are trying to claim the power for their own purposes.
Hunters' main 'Adventure' mode sees the action taking place across multiple planets that you can travel to – at will – in Samus's trusty Gunship. Each planet is a labyrinth of rooms, tunnels and – in true Metroid style – lots of temptingly locked doors.
In single-player mode, use Samus’ high-tech weapons and lightning reflexes to retrieve the relics in a series of intense solo missions, or connect with up to three friends wirelessly and engage in Deathmatch and ‘King of the Hill’-style multiplayer melees.